[ Pobierz całość w formacie PDF ]
" Najpoważniejszym problemem jest czas kopiowania, gdyż wiele z nich zajmuje od
kilku MB pojemności pamięci do nawet 200 MB.
Biorąc pod uwagę szybkość kopiowania z jaką kopiują nasze komputery większość tych
programów, to może to zając od kilku do kilkunastu godzin a to już nie jest za darmo.
Dlatego też większość użytkowników, gdy nawet są zainteresowani danym programem, to
patrząc na jego czas transmisji, rezygnują z jego skopiowania.
Właśnie to daje nieograniczone możliwości komercyjne, gdyż kopiując te gry i programy w
celach komercyjnych nie jest to ważnym ile to czasu zajmuje, a następnie kopiowanie ich
na dyskietkach, czy dyskach CD, w tysiącach egzemplarzy, to czysty biznes. Jak już
wspomniałem, większość użytkowników nie ma pojęcia ani rozeznania w tej dżungli
26
www.obywatel.com
programów, i nie wie co jest co. Jeśli zaoferujesz użytkownikowi dysk CD z np. pięcioma
rewelacyjnymi programami pomagającymi w składaniu stron domowych, w HTML, czy
Java, jak też z pomocnymi programami graficznymi, udzielając na dodatek pełnych
informacji na temat ich funkcjonowania i instrukcji obsługi, to jestem pewny, że z łatwością
takie CD sprzedasz, nawet za kilkadziesiąt złotych.
Kopiując programy, analizując i grupując w pakiety ich przydatności, bez względu na to czy
to gry, czy programy graficzne, ekonomiczne, czy też związane z Internetem, i oferując je z
pełną instrukcją przydatności w danej dziedzinie, to istny dynamit.
Jak widzisz możliwości kopiowania wszystkiego ''za darmo'' w Internecie nie rozwiązują
sprawy. Możliwości sprzedaży takich produktów są nieograniczone, poczynając od
marketingu w Internecie, anonsów w prasie fachowej, aż po dystrybucję w istniejących
sieciach dystrybucyjnych, itd..
40. Zostań gazeciarzem
W większych miastach wraca do łask zapomniany już nieco zawód ulicznego sprzedawcy
prasy, który sprzedawał prasę z ręki . Ostatnio taką formę dystrybucji prasy wprowadziła
np. Gazeta Wyborcza . Jeżeli mieszkasz w większym mieście, możesz spróbować
swoich sił w tym fachu. Musisz zgłosić się do jednego z dystrybutorów prasy (RUCH,
Garmond, Kolporter, itp.) z prośbą o nawiązanie umowy współpracy. O wyznaczonej
godzinie kierowca z jednej z tych firm będzie ci dostarczał prasę pod wskazany przez ciebie
adres. Gdzie możesz sprzedawać prasę? Tam, gdzie jest duży przepływ ludzi: na placach
targowych, obok dworców PKS i PKP, przed wejściem do większych zakładów pracy, itp.
Pojedynczy gazeciarz ze względu na swoją mobilność z reguły sprzedaje kilka razy
więcej prasy niż typowy kios RUCH u. Oprócz marży możesz tez liczyć na spore
napiwki.
www.obywatel.com
27
[ Pobierz całość w formacie PDF ]